دانستنیهای جذاب

ساخت وبلاگ

نکات مهم در رژیم غذایی وگان

یک رژیم وگان ممکن است به کاهش کلسترول و فشار خون کمک کند ، اما گیاهخواران دارای نگرانی های تغذیه ای هستند که نسبت به کسانی که رژیم متعادل و همه چیزخواری دارند ، به چشم نمی آید. متخصصان تغذیه در مورد سالم بودن رژیم های گیاهی و گیاهخواری نسبت به رژیم های متعادل که شامل گوشت و سایر محصولات حیوانی هستند اتفاق نظر ندارند ، اما این بدان معنا نیست که وگان بودن ناشایست است. این بدان معناست که شما باید از مضرات وگان بودن آگاه باشید و سعی کنید آنها را به حداقل برسانید تا از یک رژیم غذایی سالم برخوردار شوید.

 

نیاز به پروتئین

گوشت ، ماهی ، تخم مرغ و فرآورده های لبنی منابع رایج پروتئین برای بیشتر افراد است. آمریکایی هایی که این غذاها را مصرف می کنند معمولاً مقدار زیادی پروتئین در رژیم غذایی روزانه خود دارند ، اما گیاهخواران برای دریافت مقدار کافی باید به لوبیا و آجیل روی بیاورند. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری 46 گرم در روز برای زنان 19 ساله و بالاتر و 56 گرم در روز برای مردان. توفو ، لوبیا و آجیل که منابع غنی از پروتئین برای گیاهخواران هستند، را توصیه میکنند.

گوشت ، به ویژه گوشت گاو و صدف ، منابع غنی از آهن هستند و برای وگان نیز مهم است که از غذاهای غنی از آهن استفاده کنند. کمبود آهن می تواند منجر به خستگی و مشکلات عملکرد مغز شود. زنان در سنین 19 تا 50 سالگی به 18 میلی گرم آهن روزانه نیاز دارند ، اما این نیاز برای زنان باردار به 27 میلی گرم می رسد. مردان روزانه فقط به 8 میلی گرم آهن نیاز دارند. غلات صبحانه غنی شده با آهن ، لوبیای سویا ، لوبیای سفید و اسفناج منابع خوبی برای آهن برای گیاهخواران هستند. برخی از گیاهخواران که به سبزیجات غنی از آهن اهمیت نمی دهند ممکن است به مکمل آهن روزانه نیاز داشته باشند.

دانستنیهای جذاب...
ما را در سایت دانستنیهای جذاب دنبال می کنید

برچسب : رژیم غذایی,وگان, نویسنده : زهرا danestaniihaa بازدید : 133 تاريخ : چهارشنبه 19 آذر 1399 ساعت: 20:53

سپید کوه؛ یک منطقه حفاظت شده از کوهستان

منطقه حفاظت شده سپید کوه لرستان

منطقه حفاظت شده کوه سپید کوه در کوههای زاگرس ، لرستان ایران ، در 67 کیلومتری شمال غربی خرم آباد واقع شده است. رودخانه ها و آبشارهای فراوان ، غارهای متعدد و تنوع زیستی گیاهان و حیوانات ، و صخره های سخت و زیبا ، درختان بلوط سرسبز با درختان دندانه دار از جاذبه های طبیعی کوه های سپید کوه است.

سپید کوه ، با موقعیت توپوگرافیکی خاص خود ، و رودخانه هایی مانند کاریه و کشکان ، از زیستگاه های مهم و ارزشمند غرب ایران محسوب می شوند.

منطقه سپید کوه

272 گونه گیاهی و 138 گونه حیات وحش در منطقه حفاظت شده سپید کوه شناسایی شد. همچنین در ضلع جنوبی سپید کوه تعدادی قنات و سراب فصلی وجود دارد.

سپید کوه نسبت به کوههای دیگر ایران از شرایط بهتر و مطلوبی برای زیستگاههای حیات وحش برخوردار است.

زیرا اولاً دارای آب و هوایی معتدل مناسب برای تمام فصول سال و یک دوره سخت و سرد زمستانی است ، ثانیاً "پوشش جنگلی و پوشش گیاهی و بوته ها و درختچه هایی که خوراک فراوان و فراوانی از برف و زمستان سخت زمستان برای حیوانات است. منطقه وحشی

Sepid کوه در فصول مختلف

سپید کوه در همه فصول از منابع خوبی برای زندگی راحت حیوانات برخوردار است و به همین دلیل همه حیوانات این رشته کوه چهار برابر هستند و بزرگترین و زیباترین پرندگان و خزندگان ایران محسوب می شوند .

تنوع زیستی بسیار زیاد ، چشم اندازهای زیبا از جنگل ها و رشته کوه ها ، آبشارهای فراوان و مسیرهای دسترسی مناسب از ظرفیت های ویژه این منطقه است.

کوه زیستی سپید کوه

در سپید کوه، گونه های ارزشمندی مانند گوزن زرد و مترسک و کرکس که نسل آنها منقرض شده است ،وجود داشت. روی سنگ قبرهای قدیمی یافت شده در امام زاده پیر شمس الدین ، ​​سنگ قبرهایی با عکس گوزن زرد که حک شده بودند ، قابل مشاهده است که خود نشان دهنده وجود گوزن های زرد در این منطقه است. طبق سنت های لرستان ، سنگ قبرهای شکارچیان حرفه ای تصویر گوزن را حک کرده اند.

گزارش های سازمان حفاظت محیط زیست استان لرستان حاکی از مشاهده پلنگ ایرانی در منطقه سپید کوه است.

دانستنیهای جذاب...
ما را در سایت دانستنیهای جذاب دنبال می کنید

برچسب : گردشگری,سپید کوه,لرستان, نویسنده : زهرا danestaniihaa بازدید : 150 تاريخ : چهارشنبه 12 آذر 1399 ساعت: 20:18

اگر در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید ، من اکیداً توصیه می کنم برنامه های زیر را بررسی کنید.

شما می خواهید بهترین برنامه های موجود را پیدا کنید که به شما کمک می کند سریع انگلیسی یاد بگیرید.

شما باید از برنامه متناسب با نیاز خود استفاده کنید. ممکن است برنامه ای برای دیگران مفید نباشد، اما برای شما مناسب باشد.با توجه به این نکته ، در اینجا 6 برنامه مورد علاقه من (بدون ترتیب خاصی) وجود دارد:

 

1. Grammarly: نوشتن خود را بهبود ببخشید و کمتر اشتباه کنید

من از این برنامه استفاده می کنم و آن را به شدت توصیه می کنم. این برنامه بیشتر از یک املا به شما کمک میکند. همچنین خطاهای گرامری را برجسته می کند و به شما توضیح می دهد.اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی

 

به عنوان مثال ، "من قبلاً در فرانسه بوده ام." گرامارلی به شما می گوید این را به تغییر دهید: "من قبلاً به فرانسه رفته ام."

این فوق العاده مفید است!

می توانید از آن در رایانه خود استفاده کنید و همچنین میتوانید در تلفن همراه خود آن را دانلود کنید تا از آنها در تلفن استفاده کنید.

 

2. Anki

اینجا جایی است که شما جملات و عبارات را دریافت میکنید و آنها را به روشی هوشمندانه تکرار می کنید. این بهترین راه برای یادگیری کلمات جدید و دستور زبان است. شما می توانید این کار را با تمرکز بر صحبت کردن ، نوشتن و خواندن انگلیسی انجام دهید .

 

Anki به شما امکان می دهد فلش کارت های دیجیتال خود را (با صدا) اضافه کنید یا کارت هایی را که دیگران ساخته اند دانلود کنید.

در اینجا چند نکته برای استفاده از Anki آورده شده است:

·         از جملات کامل استفاده کنید تا کاملاً برای شما مفید باشد.

·         کارتهای جدید زیادی اضافه نکنید زیرا باید کارت ها را تکرار کنید

·         هر روزمقدار کمی انجام دهید

 

3. سلام گفتگو: (تمرین سخنرانی و نوشتن با سخنرانان انگلیسی)

اگر هنوز از این برنامه استفاده نکرده اید ، عاشق آن خواهید شد!

این برنامه به شما امکان می دهد تا در زمان واقعی با مردم از سراسر جهان صحبت کنید. این به شما این امکان را می دهد که صحبت کردن را تمرین کنید.

دانستنیهای جذاب...
ما را در سایت دانستنیهای جذاب دنبال می کنید

برچسب : یادگیری,آموزش,انگلیسی, نویسنده : زهرا danestaniihaa بازدید : 134 تاريخ : چهارشنبه 5 آذر 1399 ساعت: 21:09